Adrimanka 2012.10.24. 14:30

bucsuzas

kicsivel konnyebb volt, mint remeltem. segitett a level is, amit irtam. egesz keves volt a lanyos siras, ugye, kincs? szep tajakon gurul a vonat, most hagytuk el hengelot. minden sik es csupa zold. velem szemben egy nagymama sorolja unokajanak a soron kovetkezo allomasok neveit. ha jol ertettem, apeldoornnal szallnak le. orulok az ismeros neveknek. egy mukkot sem ertek a korulottem ulok beszedebol, am a velem szemben levo kijelzo nemi biztonsagot ad. amugy sem vagyok igazan elveszett. most ertunk be almeloba. a hangosbemondo egeszen erthetoen mondta a szoveget, s meg parszor ismetelni fog hasonlot a celomig, igy van eselyem megfejteni a szavakat. ketsegkivul sokat segitett, hogy viszonylag sok holland mondatot hallottam, igy mar nagyjabol el tudom kuloniteni a szavak egy reszet. s nekem ez mar sikerelmeny. meg nem ismerem fel, mi mit jelent, de a lassu beszedben mar felismerem a szavak elejet es veget.

golfpalya mellett megyunk el. vannak lelkes emberek most is, mindegyik lyuknal van 1-2 ember.

szerencsemre a szemben ulo nagyi igen lassan beszel, igy tole sokat tanulhatok. tobb szot ertek, például:  "nezd, jo gyors".

kozben megerkezett az ellenor. kedvesen kerdezte, hogy tudom-e, hogy at kell szallnom, de persze nem ertettem a holland mondatokat. remenykedem, hogy ha az elejetol odafigyeltem volna, sikerul megertenem. igy csak az angol megy. arra is ugyelnem kell, hogy megtanuljak hollandul visszakerdezni. erdekes modon a nemet jut eloszor eszembe, s igy akkor is angolul valaszolnak a hollandok, hiszen konnyen megy nekik az idegen nyelv. alstublieft. azt hiszem, ezt kene hasznalnom, ha nem ertek valamit. el kell kezdenem holland szavakkal gondolkodnom.

titkos adri a belsojeben tapsikol oromeben. megertette a kijelzon felbukkano mondatokat, miszerint a kovetkezo allomason ujabb kocsit csatlakoztatnak hozzank, s az a resz majd rotterdamba megy. s figyelni kell a szamokat, amik a kocsik elejen vannak kiirva, mert az alapjan tudhatom, jo kocsiban vagyok-e!  tussendeuren. utananezni! e szo mit jelent.

rossz hir: most az elobbi ferfihang helyett no volt a bemondo. egy mukkot sem ertettem...

ellenben talalkoztam a hetfeju sarkannyal. sajnos egy vagy tobb lovag mar levagta a fejeit, igy csak csonkan meredeztek e faszornyeteg nyakai az egnek. meg frissek a vagasok, talan a hetvegen tamadta meg a lovag ofensegesseget. a harc nyomai szembetunoek a barnava aszalodott es tuzes oszi szinekben ego kornyekbeli fakon.

jo kis kitekintes volt ez utobbi bejegyzes, csapongasaim kozben elotort nemileg regi koltoi venam. apropo! el ne felejtsem ide bejegyezni a blogba a versem, ami az ide tarto repules alatt szuletett! :)

eleg is mostanra az irasbol. inkabb figyelem az egyre gyakoribba valo csatornakat. egeszen nagy elet van igy fel harom magassagaban, apeldoornban! :) mosolygos napot! 

A bejegyzés trackback címe:

https://erzelemhullam.blog.hu/api/trackback/id/tr964866396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása